woensdag 29 juli 2015

Nina






Mijn dochter, mijn allereerste kind!
26 jaar en ik hield jou in mijn armen.
We hebben je Nina genoemd.
Ik wilde een meisje met pit
een die van zichzelf af zou bijten
Een griet die met modder speelt
In bomen klimt en geniet

Je bent vernoemd naar Nina Hagen
Niet dat IK haar muziek kon waarderen.
Je oma en opa wel.
Mijn ouders.
Nina Hagen maakte Duitse Punk
Misschien moet ik er nog eens naar luisteren
Hoe dan ook.
Nina Hagen heeft pit..

Jij ook.
Je bent een fantastische griet
met ontzettend veel power
In je lijf en in je geest.
Je bent super energiek
en denkt in beelden.
Als we praten
hoor je in gesprekken genoeg
om te laten zien.
Je springt op tijdens het eten
praat heel hard

Je weet je nog geen raad met je emoties.
En ik weet me ook niet altijd raad met jou emoties
Of met mijn eigen emoties
In ieder geval kleine griet
Je bent pas zes
maar zo ontzettend pienter
je doorziet feilloos de interacties
de onuitgesproken spanningen
Je hebt een ijzersterk geheugen
Je leeft op spanning
Ik sluit niet uit dat ik natuurlijk ook projecteer

Mijn schat, mijn super mooie dochter
Wat zie ik mezelf in jou terug
Wat laat je me over mezelf denken
Je bent een spiegel
Wat ben je toch een kleine wijsneus
Ik ben ontzettend dankbaar
Jou moeder te zijn.

Ik voel wel , dat dit niet altijd gemakkelijk is of zal zijn.
We zijn aan elkaar gewaagd.
We lijken op elkaar
Of misschien leg ik jou of mezelf met deze gedachten wel iets op
een delegaat.

Hoe dan ook
Ik hoop dat ik er op enigerlei
wijze aan kan bijdragen om jou te laten opgroeien
tot jezelf
daar waar je het gelukkigst zal zijn
Wat je ook mag worden
Luister altijd naar je hart
Wees je bewust van je buik
van het eerste geluid

als je je gaat afzetten
jou pad moet kiezen
hoop ik dat je voldoende
vertrouwen hebt
vertrouwen in je eigen stem
die stem
die je aanschouwd en lief heeft
Jou eigen pure zelf.

Mijn lieve schat
Ik hou van jou
met heel mijn hart

Ik ben vanuit liefde altijd aan jou verbonden





Geen opmerkingen:

Een reactie posten