vrijdag 13 september 2013

sport





Sinds een paar weken begeef ik mij zo een twee keer per week naar de sportschool. En ik vind het heerlijk. Voordat ik kinderen kreeg was ik regelmatig aan het dansen. Tribal buikdans had mijn hart gestolen. Minimaal drie keer per week fanatiek met een instructie dvd en ook nog les. Ik was ervan overtuigd, dit wil ik goed kunnen. Je zag het ook echt aan mijn lijf. Ik had meer spieren en zelfs wat blokjes op mijn buik. De komst van mijn dochter veranderde mijn prioriteiten. Ik ging daarna nog wel op buikdans les, maar het greep me niet meer zoals voorheen. Ik kon geen motivatie meer opbrengen om thuis fanatiek te oefenen. Ik had andere dingen te doen. Na mijn tweede ging ik na een tijd om de week naar les. Meer voor de aardigheid en het gevoel te hebben toch wat te doen. Ik had niet meer de drive dat ik het goed wilde kunnen, het fanatieke was eraf.
Ik wilde wel naar de sportschool maar een vast maandbedrag kon ik eigenlijk ook niet missen. Het schoof op. Ik ben niet iemand voor hardlopen, dat past echt helemaal niet bij me. Ergens ben ik ook een heel lui persoon volgens mij. Kan heerlijk genieten van niets doen, lekker bankhangen en boekjes lezen en veel slapen. Hoe dan ook vind ik het wel belangrijk om goed voor mijn lijf te zorgen. Groepsporten zijn niet echt mijn ding. Lessen waarbij er gedanst en bewogen moet worden op pasjes en ritmes zijn ook niet aan mij besteed. Ik ga altijd mis en dat voelt niet zo fijn.
Maar nu zweet ik zo een twee keer per week in de fitness zaal al mij luie zweet eruit. Ik maak heel mijn hoofd leeg en ben alleen maar met de inspanning bezig. Ik hou ervan mijn grenzen te verleggen en mezelf uit te dagen en dat kan dus ook heel goed bij fitness. De eerste keer op zo een apparaat moest ik het 20 minuten volhouden na twaalf minuten hield ik het niet meer. Dus de keer erop was mij streven 13 minuten en hield ik het meteen al 20 minuten vol. Buikspieroefeningen worden ook opgebouwd en dat geeft mij echt een fijn gevoel. Fitness is iets wat je vooral in je eentje doet en dat bevalt mij goed. Geen gepraat over koetjes en kalfjes, lekker in je eigen wereld. Binnenkort ga ik met een collega thuis een workout doen aan de hand van DVDtjes en het heet insanety geloof ik. Schijnt helemaal geweldig te zijn en je zweet als een gek. Ik heb een voor en een na foto gezien van een andere collega en nu zijn we dus om. Hij vertelde dat er gewoon plassen aan zweet op de grond vallen en dan ben ik al snel overtuigd. Een andere collega merkte op dat zij een houten vloer had dus dat zij dus niet mee kon doen. We zullen zien hoe het gaat, maar ik geniet ervan en ik hou het nog wel even vol. Nog wel wat foto`s van mijn tribal heldin Rachel Brice, wat een plaatje niet?

 

2 opmerkingen:

  1. Haha, ziet er -eh- bijzonder uit ja.

    Ik ben niet zo'n beweger, maar zal wel moeten. En dus fiets ik al mijn hele leven naar school en werk, momenteel zo'n 10-15 km per dag, 4 dagen in de week. Sinds maart wandel ik 3x in de week 5-6km. Ik moet mezelf echt een schop onder mijn kont geven om dat vol te houden, terwijl ik me na afloop altijd heerlijk en energiek voel. Raar... Het zit gewon niet in mijn systeem...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit elke dag op de hometrainer. En ik kan niet zonder!

    BeantwoordenVerwijderen