zaterdag 1 juni 2013

Afscheid

Mijn lieve vriendinnetje
Wat is er toch gebeurt
Jij was altijd al wat gevoelig
Beïnvloedbaar en nerveus

Weekenden vol drugs
kwamen regelmatig voor
Ik had daar niet zoveel mee
Dus naar jou feestjes ging ik niet

Er waren vele momenten
dat we samen waren
Heerlijk met een kopie thee
samen lachen en samen praten

Een hart van goud hoewel ook naïef
Maar dat mocht de pret niet drukken
Een heerlijk gek wijf
vol enthousiasme
Impulsief en recalcitrant
ben je de verkeerde weg gegaan

Je ontmoette hem opnieuw
Hij waar dat medium al eerder over sprak
Nu naar de klote
Volop in de wanen van drugs
Je ziet ze lopen onder je huid

die grote parasiet
daar bij jou op de bank
die ziet jou niet
niet zoals wij jou zagen
en niet zoals wij jou  missen

Lieve vriendin
Ik kan niets voor je doen
drugs daar kan ik niet tegen vechten
Mijn vriendinnetje is weg
Meegenomen door de beestjes
meegenomen door de drugs
meegenomen in zelfdestructie

Dag mijn lieve vriendinnetje
dag mijn lieve schat
misschien tot eens
misschien tot op een dag......









4 opmerkingen:

  1. Naar. Hoop dat ze ooit het licht gaat zien... Meer dan hopen kun je idd niet doen. Ze moet zelf willen. Sterkte :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jemig, heftig. Hopelijk komt het goed. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff wat drugs met je doet... is het recent?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien was 12 uur 's nachts, zo vlak voor slapen gaan niet het beste moment om dit te lezen.. Heftig naar en verwoord zoals het is; wat mis ik de persoon die zij niet meer kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen