woensdag 5 juni 2013

Paar dagen alleen

Zondagavond is mijn mannetje weer thuis gekomen.
Donderdagavond weg gegaan. Op naar een feestje in Zwitserland.
Zal ik eens wat vertellen, ik vond het heerlijk.
Gewoon even een paar avondjes voor mezelf. Echt helemaal mijn eigen dingen doen, in mijn eigen cocon en wereld. Met mijn eigen muziek en ook nog eens lekker hard, meebrullen en dansen. Kwast in mijn hand of de ramenwisser, het maakt allemaal niet uit. Tis qua gevoel om het even. En dan heerlijk naar bed met een goed boek. Hoewel ik dat altijd wel doe. Voordat ik ga slapen lees ik graag. Vroeger kon ik de hele dag zoet zijn, met een boek. Daar heb ik nu geen tijd meer voor.

Ik had mijn man dus niet eens zoveel gemist. Soms is het heerlijk om alleen te zijn. Mijn man vroeg zich af hoe dit dan kwam. Het is dat mijn energie door niemand verstoord wordt. Ook al zegt of doet hij niks er is toch iemand en dat voel je in alles.

Het is gewoon zo nu en dan, ontzettend goed om alleen maar rekening met jezelf te houden. Ik knap daar echt van op. Het is ook heerlijk om hem weer vast te houden en met hem te lachen. Het is extra leuk omdat ik er dan weer meer ruimte voor heb en omdat je hem even niet hebt gehad.

Er was een tijd en wilde ik elke vrije minuut bij hem zijn. Toen had ik ook voor mezelf meer tijd.  Nu ben je in de avonden zonder kinderen en dan meestal ook bekaf.
Als ik wakker wordt, maak ik de kinderen wakker. Dochterlief begint meestal te huilen, heeft vaak een ochtendhumeur. Geen idee van wie ze dat heeft ;). Ik moet zelf ook altijd rustig wakker worden. Goed kindertjes zijn wakker. Binnen no time wordt moeders geroepen omdat er eentje in de ogen van de ander vervelend is, iets niet lukt etc. Ik ga er niet meteen op af, maar het komt wel allemaal binnen.

Nee dan is rust en tijd aan jezelf echt een balsem! Wat trouwens ook een goede combinatie is, is de zon.
Yeahhhhhhhhhhhhhhhhh ik ga er van genieten.




2 opmerkingen:

  1. Ik heb een week vrij. Jill is naar school, Vlam naar zijn werk. Je kunt wel raden hoe gelukkig ik ben op dit moment? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hoor, af en toe quality time met jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen