woensdag 12 juni 2013

autopech

Mijn lief en ik hebben allebei dezelfde auto. Wij kopen altijd tweedehands auto`s. Sinds ik een citroen heb, zijn we om. Na de eerste citroen te hebben afgereden, heb ik precies dezelfde teruggekocht. nadat de auto van mijn lief was overleden (volvo) heeft ook hij precies dezelfde auto gekocht.
We kopen deze auto`s zo rond de 800 euro en rijden er zeker een jaar of drie in. Als er een auto af is, haalt man lief alle bruikbare onderdelen eraf. Brengt de auto zelf naar de ijzerboer of sloop en we vangen er weer rond de 100 euro voor.
Citroen zweeft bijna over de weg, hobbeltjes heb je geen last van. Terwijl ik ook wel eens in nieuwe autos zit en me er dan over verbaas hoe die over de weg stuiteren. Onze auto komt dan uit jaar 1996, maar ziet er nog degelijk en knap uit. Ik zit veel op de weg. De citroen rijdt ook nog eens heel gemakkelijk en snel, dat is wel een beetje link. Je rijdt met gemak 140 kilometer per uur op de snelweg.
Manlief is ontzettend handig en als er iets stuk is, repareert hij de auto`s altijd zelf. Hoe goed is dat! daar besparen wij echt onwijs veel geld mee.

Gisteren reed ik dus naar mijn werk 70 kilometer verder en een uur rijden. Ik vond dat de auto een beetje zwaar schakelde, maar begon me echt zorgen te maken toen ik hem niet meer in zijn 1 en 2 kreeg. Ik was op enkele minuten van mijn werk af.
Terug naar huis om de auto om te ruilen. Echt ontzettend klote, weer een uur terug om dan weer naar je werk te gaan. Echt daar werd ik niet vrolijk van. Ik heb wat af gevloekt! Ik heb in ieder geval mazzel gehad dat ik ben thuis gekomen, wat een drama.
Toen ik weer onderweg naar mijn werk was, belde manlief op om te vertellen dat zijn portemonnee in de auto lag, waarin ik dus reed. Hoe dan ook, ik ging dus echt niet nog een keer terug.

Vandaag heeft manlief dus vrij genomen van zijn werk. Hele dag aan het sleutelen geweest, is zelfs nu nog weg.  Morgen ook nog bezig, vraag me af tot hoe laat. Het zal goed komen, maar het is wel even balen.
Ik hoop dat ik morgen zelf naar de werkplaats kan, ik heb namelijk een tafeltje gescoord wat ik wil opknappen, maar dan moet manlief natuurlijk niet bezig zijn.

We zullen zien. In ieder geval hebben we nu dus een dik vet autobaal momentje. Misschien wel de grootste tot nu toe.


2 opmerkingen:

  1. Die van ons is ook overleden, ook een oude Volvo. Nu rijdt Vlam rond in een busje van zijn werk, tot er geld is om een "nieuwe" auto te kopen. Ik heb alleen een fiets én een fietsenmaker naast mijn werk. Ideaal ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een citroën. Een blauwe. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen