dinsdag 18 juni 2013

jurkjes

Zaterdag hebben wij groot feest. Ik heb altijd al een groot feest willen geven. Gewoon om het leven te vieren , met mensen die ik leuk vind en waar ik blij van wordt.
Nu zijn we vorig jaar getrouwd op een maandag morgen met alleen de getuigen en nog wat familie. '
Dit jaar ging het er dan eindelijk echt van komen een feest.
Ook worden we opnieuw verbonden door een vriendin van ons die heks is. Nu heb ik niet zoveel met overdreven spiritueel gedoe, maar dit is mooi. Ik heb zeker wat met de natuur en ik geloof ook dat daar vele mogelijkheden liggen, Maar ik ben er niet het type naar om bijvoorbeeld om  drie uur snachts een briefje te begraven bij een eik of iets dergelijks. Afijn ik dwaal af.
Goed vandaag dus op zoek naar een jurk, ik wil toch iets speciaals.
Ik liep een aantal winkels in en weer uit en dacht dat het een lange dag zou worden. Ineens hingen daar mooie lange jurken in de etalage  van de V&D. Ik naar binnen en met 5 jurken de paskamer in. Het was raak, ik heb een mooie lange jurk met paarse bloemen die echt ontzettend mooi afkleed. Hij was maar 20 euro, ik dus echt in mijn nopjes. Maar goed er was nog een prachtig mooi jurkje, gewoon kort en heel bijzonder.  Alleen was dat jurkje 60 euro, echt duur vind ik dat.
Maar goed ik had het helemaal bedacht, dat jurkje moest gewoon met mij mee. Ik had namelijk beredeneerd dat als ik nou de jurk tegen kwam en dat die 80 euro koste, dan had ik hem gekocht. Ik bedoel hoe vaak geef je nu een feest. Ik toog dolgelukkig met mijn jurkjes naar mijn moeder, waar ik ze even aantrok, naar een vriendin waar hetzelfde ritueel zich herhaalde.
Op naar huis en toen ik enthousiast vertelde over de 2 jurkjes werd manlief toch een beetje boos. Ik had dus 60 euro teveel uitgegeven. Mopper mopper. U begrijpt ik laat mij mijn enthousiasme niet zomaar afnemen, heeft me tenslotte 80 euro gekost. Ik het jurkje aan en even showen, manlief vond hem wel mooi maar wilde natuurlijk ook niet toegeven. Als laatste argument riep ik dat ik in december voor het laatst een mooi jurkje heb gekocht. Sinds drie jaar koop ik zo nu en dan een bijzonder jurkje. Ik heb er dus nu 3 en 4  inclusief mijn feestjurk. Ik koop heel veel tweede hands maar sinds kort maak ik een uitzondering op jurkjes. Maar het ergste was dat manlief tegen de buurman zei "en ik maar werken". Van dat soort opmerkingen vlieg ik echt tegen het plafond. Maar vandaag niet, ik haalde mijn schouders op. Ik had twee prachtige mooie jurkjes!

3 opmerkingen:

  1. Eh ja, dat vind ik een rotopmerking. Om die redenen zijn er heel veel vrouwen die liegen tegen hun man wbt hun aankopen...

    Ik ben heel erg blij dat ik mijn eigen geld verdien en deze discussies nooit heb.

    Goed dat je je er niks van aantrekt! Het zal het warme weer wel zijn geweest wat naar zijn hoofd steeg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zeg: foto's. En een heel fijn feest zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O hahahaha GEVONDEN! Dit had ik dus gemist. Wat super leuk meid. Je zag er prachtig uit! Fijn dat je zo genoten hebt. En fijn dat dit nieuwsgierige aagje met een rustig gevoel kan gaan slapen nu ik weet wat ik had gemist :P Pfff... Gefeliciteerd nog!

    BeantwoordenVerwijderen